اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا چیست؟

  • انتشار: 2 سال پیش
  • بازدید: 1247
  • نظر: 0

اینترنت اشیا چیست؟ به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توان گفت جهان اینترنت اشیا، سرزمینی است که دستگاه‌ها می‌توانند حرف بزنند. در حقیقت IOT با استفاده از اینترنت امکاناتی را فراهم می‌کند تا دستگاه‌ها بتوانند با یکدیگر، با انسان‌ها و  اپلیکیشن‌ها حرف بزنند و ارتباط نزدیک برقرار کنند.

شاید با خود فکر کنید، من هرگز یک دستگاه سخن‌گو ندیده‌ام، به این مثال توجه کنید: برنامه‌ی هواشناسی از طریق تلفن همراه، به شما اطلاع می‌دهد که امشب باران سنگینی خواهدبارید. شما بلافاصله با استفاده از google maps ترافیک جاده‌ای را چک می‌کنید و اطلاعات جاده‌ای بدون هیچ زحمتی به مسیریاب اتومبیل شما فرستاده می‌شود. این یعنی همه‌چیز در اطراف ما توانایی ارتباط و انتقال اطلاعات دارد. شما هنوز در صندلی محل کار خود نشسته‌اید، اما از طریق اینترنت اشیا دریافتید چگونه باید در راحت‌ترین شکل ممکن به خانه بروید.

تنوع و اتصال دستگاهای بیشتر به چه معناست؟ رشد تکنولوژی و روی کار آمدن دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید باعث رشد اینترنت اشیا شده‌است. شما هرچه بیشتر از اتصال دستگاه یا ارائه خدمات نوین به کاربرانتان استفاده کنید، موفق‌تر خواهیدبود. چراکه کاربر تجربه خرید راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری دارد.  پس باید تنوع اتصال دستگاه‌هایتان را هرروز بیشتر کرده و با زمان حرکت کنید. به عنوان مثال بانک‌ها امروز به مشتریان برنامه‌های تلفن همراه را ارائه دهند که اکثر نیازهای روزمره آن‌ها را برآورده می‌کند. اما آن‌ها نباید در این مرحله متوقف شوند، بلکه باید هرروز از قابلیت‌های جدیدتری استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که باعث این پیوستگی در کسب و کار می‌شود، تنوع اتصال یا رشد بیشتر اینترنت اشیا است.

ارتباط نزدیک بین ما و دستگاه‌ها اگرچه می‌تواند هیجان انگیز باشد، اما از سویی خطرناک است. دستگاه‌ها می‌توانند به همه‌جا سرک بکشند و اطلاعات جمع کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که اقدامات لازم را برای بهبود امنیت تجارت خود و مشتریان انجام می‌دهید. بدیهی است که اینترنت اشیا به سود تجارت شما خواهد‌بود، اما مانند هر ابزاری باید بدانیم که استفاده موثر از آن به چه معناست.

نظرات (0 نظر)

پرشر سوئیچ ضد انفجار UE مدل J120-192

پرشر سوئیچ ضد انفجار UE مدل J120-192

28,000,000   تومان